Mentlegen  - Sieć Polskich Serwerów
Regulamin forum z dnia 22.02.2015 r. - Wersja do druku

+- Mentlegen - Sieć Polskich Serwerów (https://forum.mentlegen.pl)
+-- Dział: Administracja (https://forum.mentlegen.pl/dzial-Administracja)
+--- Dział: Regulaminy (https://forum.mentlegen.pl/dzial-Regulaminy)
+--- Wątek: Regulamin forum z dnia 22.02.2015 r. (/watek-Regulamin-forum-z-dnia-22-02-2015-r)



Regulamin forum z dnia 22.02.2015 r. - Arhenox - 04-07-2012

Regulamin korzystania z forum Sieci Serwerów Mentlegen z dnia 22.02.2015 r.

Wersja 1.0. Data ostatniej modyfikacji: 22.02.2015 r.

Spis treści:
  1. Wstęp i zasady ogólne
  2. Rejestracja
  3. Profile
  4. Posty i wątki
  5. Podania
  6. Skargi
  7. Prywatne wiadomości
  8. Reputacja
  9. Shoutbox
  10. Nagrody
  11. Kary na forum

§1. Wstęp i zasady ogólne

  1. Właścicielem Sieci Serwerów Mentlegen jest użytkownik Arhenox.
  2. Brak znajomości niniejszego regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
  3. W przypadku jakichkolwiek pytań dot. tego regulaminu, należy je wysyłać na adres [email protected].
  4. Właściciel zastrzega sobie prawo do zmiany treści tego regulaminu w dowolnym momencie bez konieczności udzielenia informacji o tym.
  5. Na całym forum należy przestrzegać podstawowych zasad netykiety.
  6. Zabrania się publikować treści wulgarnych, wzywających do agresji, rasistowskich, erotycznych lub jakichkolwiek innych zabronionych przez prawo.
  7. Należy darzyć szacunkiem każdego użytkownika. Wyzywanie innych użytkowników jest wzbronione i będzie karane z najwyższą surowością.
  8. Zabronione jest spamowanie (jakiegokolwiek rodzaju), umieszczanie odnośników do jakichkolwiek innych forów, grup Steam, kanałów YT oraz reklamowanie ich (wyjątek stanowią osobno przeznaczone do tego działy).
  9. Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Moderatorów, SuperModeratorów oraz Administratorów. Zabrania się jego używania w dowolnym miejscu przez inne grupy.
  10. Kopiowanie jakiejkolwiek treści bez zgody autora jest surowo zabronione.
  11. Zabrania się jakiegokolwiek działania na szkodę forum i serwerów sieci.
  12. Sieć Serwerów Mentlegen nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści opublikowane przez użytkowników forum.
  13. Sieć Serwerów Mentlegen nie przekazuje żadnych danych użytkowników osobom trzecim, zastrzega sobie jednak prawo do udostępnienia ich organom do tego uprawnionym oraz nie ponosi odpowiedzialności za ich ewentualną kradzież.

§2. Rejestracja

  1. Rejestracja i używanie forum jest darmowe. Odpłatne są dodatkowe, nieobowiązkowe opcje, które użytkownik musi samemu zakupić w sklepie.
  2. W trakcie rejestracji użytkownik zoobowiązany jest do podania prawdziwych informacji.
  3. Nazwa użytkownika nie może być wulgarna. Zalecane jest użycie podobnej nazwy, jaka jest używana na serwerach.
  4. Rejestrując się, użytkownik potwierdza, że zaznajomił się z niniejszym regulaminem.
  5. Rejestracja oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie maili o treści dot. sieci.
  6. Pomyślnie zakończony proces rejestracji skutkuje otrzymaniem rangi Nowego Użytkownika.
  7. Rangę Użytkownika otrzymuje osoba, która, będąc Nowym Użytkownikiem, napisze 5 zgodnych z tym regulaminem postów lub upłynie miesiąc od daty zakończenia jej procesu rejestracji.
  8. Zabronione jest posiadanie multikont. W przypadku ich wykrycia nakładany jest dożywotni ban na wszystkie konta oraz ban IP.

§3. Profile
  1. Użytkownik samodzielnie odpowiada za swój profil.
  2. Użytkownik w dowolnej chwili ma możliwość wglądu i edycji swoich danych.
  3. Wszelkie zamieszczone informacje powinny być przejrzyste.
  4. Awatar musi posiadać wymiary min. 100X100 pikseli, przy czym maksymalny rozmiar to 250X250 pikseli. Awatar nie może zawierać treści wulgarnych, rasistowskich, erotycznych lub jakichkolwiek innych zabronionych przez prawo.
  5. Sygnatura może posiadać maksymalnie 2 obrazki (w tym emotikony), jej maksymalna długość wynosi 255 znaków. Jej treść powinna być spójna, przejrzysta, nie powinna ona zaśmiecać postów. Nie może ona zawierać treści wulgarnych, rasistowskich, erotycznych lub jakichkolwiek innych zabronionych przez prawo.
  6. Użytkownik może zmienić swoją nazwę użytkownika za pośrednictwem zakupu w sklepie (opcja płatna, natychmiastowa) lub wysyłając prośbę o zmianę na adres [email protected] z emaila, który został podany przy rejestracji (odpowiedź zostanie wysłana w przeciągu 48h).
  7. Użytkownik może zmienić tytuł na własny, używając w tym celu opcji w sklepie.

§4. Posty i wątki
  1. Zabrania się tworzenia postów/wątków wulgarnych, rasistowskich, o treści erotycznej lub jakiejkolwiek innej zabronionej przez prawo.
  2. Post powinien być bezpośrednio związany z treścią danego wątku.
  3. Wątek powinien być bezpośrednio związany z tematyką danego działu. Wyjątek stanowi dział Off Topic.
  4. Posty napisane w dziale Off Topic nie są naliczane do ogólnej liczby postów użytkownika.
  5. Tworzony post powinien być przejrzysty, zabrania się nadmiernego używania opcji formatowania, w tym wyśrodkowania (dozwolonego w ostateczności jedynie w przypadku różnych poradników, ogłoszeń itp.).
  6. W postach unikamy nadmiernych wulgaryzmów, staramy się je cenzurować.
  7. Należy unikać wszelkiego rodzaju dyskusji, prosimy prowadzić je na PW.
  8. Unikamy błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych oraz stylistycznych. Nadmierne ich popełnianie będzie karane (dysortografia nie jest usprawiedliwieniem).
  9. Wszelkie poprawki wprowadzamy za pomocą opcji "edytuj".
  10. W przypadku chęci użycia czyjejś wypowiedzi należy użyć opcji "cytatu". Należy cytować wyłącznie fragment, do którego się odwołujesz.
  11. Odświeżać można wątki, których jest się autorem (z wyłączeniem podań), maksymalnie raz na tydzień.
  12. Zabrania się pisania swojego postu pod poprzednim swoim postem. Wyjątek stanowią informacje dot. stanu danego wątku umieszczane przez Moderatorów i Administrację oraz odświeżenia (patrz punkt wyżej).
  13. Wątki powinny posiadać przejrzysty, jasny tytuł.
  14. Przed utworzeniem wątku należy użyć opcji "szukaj" i upewnić się, że nie istnieje już wątek o podobnej tematyce.
  15. W przypadku zauważenia postu lub wątku łamiącego regulamin użytkowników prosi się o zaraportowanie go, używając opcji "zgłoś".

§5. Podania
  1. Każde podanie musi być zgodne z regulaminem podań danego działu.
  2. Podanie może złożyć każdy zarejestrowany i potwierdzony użytkownik, wypowiadać się w nich mogą tylko pełni użytkownicy i rangi wyższe. W przypadku nowych użytkowników, nie mogą oni wypowiadać się nawet we własnych podaniach (powinni w tym celu używać opcji edytuj).
  3. Kategorycznie zabrania się oferowania jakichkolwiek korzyści za ocenę podania.
  4. Podania mogą zostać zamknięte wyłącznie przez opiekuna danego serwera.

§6. Skargi
  1. Użytkownik ma w dowolnej chwili możliwość złożenia skargi na pracę Moderatorów/Administratorów forum lub serwerów w odpowiednim dziale.
  2. Skarga musi być zgodna z regulaminem skarg danego działu.
  3. Skargi powinny być składane i oceniane uczciwie, bez uwzględnienia "znajomości" itp.
  4. Zabrania się oferowania jakichkolwiek korzyści w zamian za ocenę skargi.


§7. Prywatne wiadomości
  1. Wiadomości przestrzegają wszystkich zasad postów i wątków, które mają przy nich zastosowanie (patrz paragraf 4).
  2. Administracja zastrzega sobie prawo do przejrzenia prywatnych wiadomości danego użytkownika w przypadku zaistnienia podejrzenia złamania niniejszego regulaminu lub za wnioskiem uprawnionych organów.

§8. Reputacja
  1. Każdy użytkownik ma prawo przyznania innemu użytkownikowi punktów reputacji.
  2. Punkty mogą zostać przyznane bezpośrednio w profilu użytkownika lub za dany post.
  3. Przyznanie punktów powinno posiadać jasne i rozsądne uzasadnienie.
  4. Zakaz przyznawania punktów "po znajomości".
  5. Zabrania się składania próśb o przyznanie punktów reputacji oraz oferowania w zamian jakichkolwiek korzyści.

§9. Shoutbox
  1. Wszelkie treści publikowane na SB powinny przestrzegać wszystkich tych zasad postów i wątków oraz zasad ogólnych, które mogą mieć w tym wypadku zastosowanie.
  2. Należy zwracać uwagę, by nie przekraczać ilości 3 swoich shoutów pod sobą. Nagminne łamanie tej zasady będzie karane.
  3. Shoutbox nie służy do dyskusji, prosimy tego typu sprawy załatwiać na PW.

§10. Nagrody
  1. Na forum istnieje wiele nagród, które można uzyskać za wykonanie pewnych czynności. Ich lista jest dostępna pod tym adresem.
  2. Nagrody mogą być przyznawane przez SuperModeratorów, Administratorów lub automatycznie.
  3. Każda przyznana nagroda powinna posiadać uzasadnienie jej przyznania.
  4. Przyznanie nagród "Zaangażowany społecznie" i "Zasłużony" podlegają osobistej ocenie wręczającego.
  5. Zabrania się proszenia o przyznanie danej nagrody, chyba że jest to wyraźnie uzasadnione pomyłką systemu.

§11. Kary na forum
  1. Za łamanie zasad forum przyznawane są następujące kary:
    • Upomnienie - upomnienie gracza, mające na celu zmianę jego zachowania.
    • Ostrzeżenie - zwiększenie ilości punktów ostrzeżeń, które przy przekroczeniu wyznaczonych progów skutkują pozbawieniem pewnych uprawnień, a w wypadku otrzymania ich 100, banem.
    • Ban - całkowita blokada korzystania z forum.
  2. Moderator lub Administrator ma obowiązek ukarania użytkownika za złamanie niniejszego regulaminu jedną z powyższych kar.
  3. Przy ocenie słusznej kary Moderator lub Administrator musi pod uwagę wziąć dotychczasowe zachowanie użytkownika, czas, który minął od rejestracji, jego zasługi dla sieci oraz szereg innych czynników.
  4. W przypadku istnienia predefiniowanej kary za dane wykroczenie, Moderator lub Administrator ma obowiązek jej użyć. Wyjątek stanowi wiele wykroczeń popełnionych w tym samym czasie, przy których można użyć jednej kary łącznej, której wartość jest równa lub mniejsza od wartości poszczególnych kar razem wziętych.
  5. W przypadku braku istnienia kary za dane wykroczenie, Moderator lub Administrator mają dowolność w jej wymierzeniu.
  6. Wszelkie wymierzone ostrzeżenia i bany muszą zostać przejrzyście uzasadnione.
  7. Moderator, w przypadku nieprawidłowego wypełniania swoich obowiązków, może zostać ukarany degradacją lub degradacją + jedną z kar zawartych w punkcie 1.
  8. Użytkownik ma prawo odwołać się do decyzji Moderatora/SuperModeratora za pośrednictwem odpowiedniego działu lub, lecz tylko w przypadku otrzymania blokady pisania postów, poprzez email [email protected]. Decyzja Administracji jest ostateczna.

Regulamin forum przygotowany przez Arhenoxa dla Sieci Serwerów Mentlegen. Kopiowanie lub redystrybucja surowo zabrionione.